KROSNO #szkłozduszą
Home & design to szybko rozwijająca się kategoria na Instagramie. Nic dziwnego, gdyż w tym przypadku obraz znaczy więcej niż tysiąc słów.
Studium przypadku
W przypadku kampanii KROSNO #szkłozduszą stanęłam przed wyzwaniem, które jako cel postawiła marka z tradycjami, od wielu lat dobrze znana na polskim rynku ale głównie w grupie 40+. Celem była budowa wizerunku marki wśród zdecydowanie młodszej grupy wiekowej i zachęcenie do zakupu produktów marki w sklepie online.
Marka świadomie skierowała swój wybór na social media jednak z dużą dozą obaw dotyczących jakości przekazu. Wieloletnie doświadczenie marki mówiło o tym, że szkło jest niezwykle trudnym produktem do fotografowania. Przedstawiciele marki mieli wiele obaw jak z tym zadaniem mogą sobie poradzić mikroinfluencerzy.
W momencie uruchamiania kampanii marka nie miała jeszcze swojego konta na IG, jego uruchomienie stało się oczywistym krokiem i przyczyniło się do zdefiniowania kolejnego celu – pozyskania od influencerów jak największej ilości kontentu w przekaniem pełnym praw autorskich.
Cele
- Główny cel: wzrost świadomości marki w młodszej grupie wiekowej i skierowanie ruchu na sklep online marki
- Cel dodatkowy: pozyskanie jak największej ilości estetycznego kontentu z produktami marki
Taktyka
Potrzeba zadbania o jak najwyższą jakość zdjęć od influencerów oraz „odmłodzenia” wizerunku marki spowodowała, że podzieliśmy kampanię na etapy. W pierwszym etapie do współpracy zaprosiłam 8 ambasadorek, z dużym kontami na instagramie w zakresie stylu, designu i fotografii, które miały nadać odpowiedni ton i jakość komunikacji oraz zainspirować mikroinfluencerów. Zaproszenie przyjęły m.in. Kasia Tusk z „MakeLifeEsier_pl”, Paulina Ostrowską „mrsOstrovia” oraz Dominika Brudny „domsli22”
W drugim etapie kampanii udział wzięło 45 mikroinfluencerów, którzy przygotowali bardzo atrakcyjny kontent i zbudowali ruch na stronie sklepu online marki.
Postawiliśmy na jakościowy dobór mikroinfluencerów. Do współpracy zaprosiłam konta prowadzące komunikację w zakresie domowych inspiracji i designu, których styl pasował do stylu marki, zapewniając odpowiednią jakość przekazu.
Każdy z influencerów opublikował posty z produktem KROSNO oraz zamieścił w swoim BIO link do sklepu na czas trwania kampanii. W ramach zadania fotografowane szkło miało być pełne, w towarzystwie ludzi lub z ludźmi w domyśle – jak np wyciągnięta ręka.
W treści postów influencerzy poinformowali o atrakcyjnej ofercie produktowej Krosno i zachęcili do odwiedzenia sklepu online.
Dodatkowo wszystkie posty zostały oznaczone unikatowym hasztagiem kampanii #szklozduszakrosnoglass
Efekty kampanii

Zasięg kampanii: w kampanii łącznie udział wzięło łącznie 53 influencerów, o zasięgu na poziomie ponad 2 mln obserwujących. Z czego 8 ambasadorek dało taki sam zasięg jak 45 mikroinfluencerów
Zasięg postów: przekroczył 690 tyś. a posty zostały wyświetlone ponad 930 tyś. razy. Zasięg postów był na zbliżonym poziomie w obydwu grupach, jednak posty ambasadorek zostały wyświetlone częściej.
Zaangażowanie: Posty otrzymały ponad 80 tyś. polubień i komentarzy, tym samym wskaźnik zaangażowania postów przekroczył 12%. Przy czym zaobserowaliśmy, że przy tym samym zasięgu konta mikroinfluencerów wygenerowały ponad 2 razy więcej interakcji.
Ruch w sklepie online: W okresie kampanii odnotowano wzrost odwiedzin w sklepie online o ponad 58%
EXTRA: w pierwszym mięciacu po uruchomeniu kanału na IG marka pozyskała blisko 1k obserwujących
PRZYKŁADOWE POSTY





Zobacz więcej przykładów na IG pod hasztagiem #szklozdzuszakrosnoglass
Link: www.instagram.com/explore/tags/szklozdzuszakrosnoglass/
Zobacz podobne artykuły:
CASE STUDY SEMILAC
