Diverse konkurs
Najnowsze badania mówią o tym, że w przypadku marek modowych często do pierwszego kontaktu z marką dochodzi na Instagramie. Młodsi użytkownicy znacznie częściej szukają marki na Instagramie niż w Google. Dlatego dobrze prowadzone konto staje się ważną wizytówką marki.
Studium przypadku
Jednym z ważnych KPI marki Diverse była szybka budowa zaangażowanej społeczności na Instagramie. Marka uruchomiła konkurs z atrakcyjnymi nagrodami, który trwał całe lato, jednak niewiele osób początkowo wzięło w nim udział. Kampania z influencerami miała na celu promocję marki i dotarcie z informacją o konkursie do znacznie większej liczby odbiorców.
Cele
- Główny cel: wzrost świadomości marki i zwiększenie liczby obserwujących kanał IG marki
- Cel dodatkowy: promocja kolekcji ubrań
Taktyka
W zrealizowaniu celów marki i wypromowaniu konkursu #latozdiverse pomogło nam 40 influencerów o łącznym zasięgu przekraczającym 1 mln obserwujących, których zaprosiliśmy do tej kampanii
Strategicznym okazał się odpowiedni dobór influencerów. Postawiliśmy na konta modowe, których styl pasował do stylu marki, zapewniając odpowiednią jakość przekazu.
Każdy z influencerów opublikował 2 posty zwiększając efektywność kampanii. Pierwszy post przedstawiał własną stylizację z wybranymi przez siebie ubraniami z aktualnej kolekcji Diverse drugi był kompozycją typu moodboard, co pozwoliło na duże zróżnicowanie postów.
W treści postów influencerzy poinformowali o konkursie i zachęcili do polubienia kanału IG marki
Dodatkowo wszystkie posty zostały oznaczone unikatowym hasztagiem kampanii #latozdiverse
Efekty kampanii

Zasięg kampanii: w kampanii łącznie udział wzięło 40 influencerow, o łącznym zasięgu na poziomie ponad 1 mln obserwujących.
Zasięg postów: przekroczył 580 tyś. a posty zostały wyświetlone ponad 770 tyś. razy
Zaangażowanie: 80 postów otrzymało ponad 90 tyś. polubień i komentarzy, tym samym wskaźnik zaangażowania postów przekroczył 16%!
Przyrost obserwujących: Marka odnotowała wzrost liczby obserwujących o 15% w przeciągu 1 miesiąca od uruchomienia kampanii (z poziomu 27,2k do 31,5k). Dodatkowo znacząco wzrosła liczba interakcji pod postami publikowanymi przez markę, szczególnie tymi, które pochodziły z kampanii.
KONKURS: łącznie opublikowano 572 posty z hasztagiem konkursowym #latozdiverse, z czego zaledwie 80 stanowiły publikacje influencerów
PRZYKŁADOWE POSTY



Zobacz więcej przykładów na IG pod hasztagiem #latozdiverse
Link: www.instagram.com/explore/tags/latozdiverse/
Zobacz podobne artykuły:
CASE STUDY DECATHLON
