mBank OPASKA PŁATNICZA
Marki finansowe coraz chętniej nawiązują współpracę z influencerami. Głównym zadaniem jest zbliżenie odbiorcy mediów społecznościowych do ich produktu. Dlatego bardzo aktywnie szukają obecnie influencerów, którzy w wiarygodny sposób „uczłowieczą” zarówno ich marki jak i sprzedawane usługi. Nie jest przecież tajemnicą, że wszelkie tematy związane z finansami, rachunkami, emeryturami, pożyczkami i ubezpieczeniami, zazwyczaj uważane są za wyjątkowo nieatrakcyjne tematycznie i zwyczajnie nudne dla użytkowników.
Studium przypadku
mBank to bank, który świadomie i skutecznie buduje wizerunek banku nowoczesnego, będąc tym samym coraz bardziej atrakcyjnym w oczach młodszych odbiorców. Przyjrzyjmy się w jaki sposób, idąc z duchem czasów, wykorzystał zalety influencer marketingu do budowy świadomości jednego ze swoich najnowszych produktów – opaski płatniczej.
Cele
- Główny cel: budowa świadomości produktu – opaski płatniczej i podkreślenie jej zalet
- Cel dodatkowy: budowa wizerunku mBanku jako banku nowoczesnego
- TG kampanii: dotarcie z przekazem do grupy 18-44 lata
Taktyka
Wychodząc naprzeciw zmieniającym się potrzebom rynku, jak na nowoczesny bank przystało, mBank wprowadził do swojej oferty nowy produkt – opaskę płatniczę, skierowaną wyłącznie do klientów banku
Wybór influencerów był dla nas wyzwaniem. Postawiliśmy na pełne zróżnicowanie kont zachowując jeden warunek – zaproponowaliśmy influencerów, którzy posiadają konta w mBanku.
W ramach zadania influencerzy opublikowali post ze zdjęciem pokazując moment używania opaski płatniczej, w tej sposób na poziomie wizualnym podreślając wygodę jej użytkowania.
W treści postów influencerzy poinformowali o zaletach opaski, umożliwiającej płatności mobilne. Podreślili bezpieczeństwo i wygodę płatności, bez zajmowania rąk czy szukania drobnych.
Wszystkie posty zostały oznaczone unikatowym hasztagiem kampanii #mBankopaska
Efekty kampanii

Zasięg kampanii: KPI zasiegowy tej kampanii wynosił 500 tyś. i został zrealizowany z nadwyżką dzięki współpracy z grupą 21 influencerów
Zasięg postów przekroczył 125 tyś. co stanowi ponad 22% zasięgu po follow influencerów, przy obecnym algorytnie IG na poziomie ok. 15%
Wyświetlenia postów: posty zostały wyświetlone ponad 150 tyś. razy
Zaangażowanie: 21 postów wygenerowało ponad 21 tyś. polubień i komentarzy, tym samym wskaźnik zaangażowania postów przekroczył 17%!
Dotarcie do TG 18-44lata: aż 79% obserwujących spełnia kryterium wieku TG

PRZYKŁADOWE POSTY



Zobacz więcej przykładów na IG pod hasztagiem #mBankopaska
Link: www.instagram.com/explore/tags/mbankopaska/
Zobacz podobne artykuły:
